SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Åtvidabergs IF
Gymnastik
Våra grupper

Barngymnastik 4-5 år, 5-6 år
Vi har sex olika barngymnastikgrupper som bedriver sin träning i Långbrott och Sporthallens C-hall. Barnen får leka, röra sig till musik, gå balansgång, slå kullerbyttor och mycket mer. Alla barngymnastikgrupper har också Bamse-gympa (läs mer om detta på www.gymnastik.se).

 

Ungdomsgymnastik 6-9 år, 10 år-
Två gånger i veckan tränar våra två ungdomsgymnastikgrupper i Långbrott. Här blandas redskapsgymnastik och trampetthoppning med lek och dans.

 

Alla kan gympa 6-20 år
Rörelseglädje för tjejer och killar med någon form av funktionsvariation. Grupp A har fokus på kroppskontroll, lek, dans och rytm medan grupp B har olika former av träning i ett lite högre tempo.

 

Tävlingsgymnastik flickor (AG Kvinnlig)
Här bedrivs träning och tävling på de fyra tävlingsredskapen hopp, barr, bom och fristående. Flickorna tränar mellan 1,5 och 6 timmar per vecka. Varje termin är det intagning för flickor mellan 5 och 7 år.

 

Dans 5-6 år, 7-9 år-, 10 år-
Tre olika grupper tränar en gång per vecka i Sporthallens B-hall. De får prova på olika typer av dans som t.ex. streetdance.

 

Drill
Drill är ett samarbete mellan ÅIF, Åtvidabergs Drill och Åtvidabergs Musikkår. Det finns tre olika grupper inom drill. Träningen bedrivs i Sporthallen och Tennishallen. Intagning för flickor och pojkar till drill C 7 år och äldre varje termin.

 

Gruppträning

Vi har flera olika former av konditions- och styrketräning. Samtliga grupper bedriver sin träning i Sporthalens B-hall förutom aerobic som är i Långbrott. Minimiålder för dessa grupper är 13 år.

Medelgympa - En gång per vecka kan man köra medelgympa i Långbrott. Kondition, styrka och smidighet tränas.

Motion herrar - Vår motionsgrupp för herrar tränar en gång per vecka i Långbrott. Kondition, styrka och smidighet tränas och passet avslutas med en stunds bollspel.

Zumba - latinoinspirerat danspass, avslutas med stretch (www.zumba.com)
Aerobic - dansant konditionspass följt av kort styrkedel och stretch
Step 1 - lätt koreografi följt av kort styrkedel och stretch
Step 3 - dansant koreografi avslutas med stretch
Bodytoning - styrkepass med bodybars, hantlar, gummiband och step-bräda, avslutas med stretch
Styrka core - styrkepass med betoning på mage, rygg och bålstabilitet, avslutas med stretch
Box - träning med boxhandskar och mittsar, avslutas med stretch
Cirkelträning - konditions- och styrketräning, avslutas med stretch

 

 
Våra sponsorer