Åtvidabergs IF
Friidrott
Banbeskrivning
Bysjöloppet har fyra distanser som beskrivs nedan.

700 m - för barn, utan tidtagning

Vår kortaste bana som är för barn utan tidtagning. Start vid badplatsparkeringen, runda Bysjöstrandsvägen och mål på Edbergavallen. Längden är ca 700 m. Underlaget är asfalt.

1,3 km - för barn, med tidtagning

För de barn som vill springa lite längre och få en tid på sitt lopp. Start vid badplatsparkeringen, runda Kanonvallen, spring förbi badplatsen, runda Bysjöstrandsvägen och med mål på Edbergavallen. Längden är ca 1,3 km. Underlaget är blandat asfalt och gräs.

5 km

Start vid badplatsparkeringen och ut till Adelsnäs där man följer Bysjöns strandlinje runt större delen av Adelsnäsparken. Tillbaka samma väg för att därefter runda Bysjöstrandsvägen och med mål på Edbergavallen. Banan är uppmätt 5,0 km. Underlaget är blandat asfalt och grus.

10 km

Start utanför Edbergavallen och där man först rundar Bysjöstrandsvägen. Därefter söderut och vid skiteken upp i skogen och längs hela elljusspåret i Humpa. Efter fullbordat terrängvarv ut till Adelsnäs där man följer Bysjöns strandlinje runt större delen av Adelsnäsparken. Tillbaka samma väg för att därefter runda Bysjöstrandsvägen och med mål på Edbergavallen. Banan är uppmätt 10,0 km. Underlaget är blandat asfalt, terrängspår och grus.

Våra sponsorer